Kryteria oceny z religii

Ze względu na specyfikę przedmiotu i koncentrację na wdrażanie wartości moralno-etycznych oraz duchowych w nauczaniu dzieci i młodzieży nie przewidujemy oceny niedostatecznej.

Ocena celująca:

  • posiada pełną wiedzę obejmującą nauczany zestaw zagadnień znacznie wykraczającą poza obowiązujący program nauczania,
  • korzysta z wielu dodatkowych źródeł informacji wykraczających poza treści omawiane na lekcji/
  • posiada predyspozycje i twórczo rozwija własne uzdolnienia i zainteresowania,
  • osiąga sukcesy w szkolnych konkursach
  • rozumie pojęcia wymienione w programie i poprawnie je stosuje w wypowiedziach oraz praktyce
  • jest bardzo aktywny na lekcjach,
  • systematycznie prowadzi zeszyt przedmiotowy i jest zawsze przygotowany do lekcji,
  • samodzielnie rozwiązuje sytuacje problemowe wymagające wiedzy z różnych działów,
  • jego zasób wiedzy i umiejętności praktyczne w zakresie fard i sunny wskazuje na wzorcową postawę
  • spełnia kryteria oceny b. dobrej.

Ocena bardzo dobra:

  • opanował pełny zakres wiedzy i umiejętności określony programem nauczania przedmiotu,
  • samodzielnie korzysta ze wszystkich źródeł informacji im potrafi je selekcjonować,
  • posiadł wiedzę objętą programem nauczania
  • potrafi przedstawić najważniejsze przyczyny i skutki poznanych wydarzeń,
  • dostrzega proste relacje między teraźniejszością a przeszłością
  • aktywnie uczestniczy w zajęciach i zawsze przygotowany do lekcji,
  • podejmuje się dobrowolnie różnych zadań,
  • cechuje się otwartością i dąży do doskonalenia swych praktyk religijnych

Ocena dobra:

  • opanował wiadomości i umiejętności przewidziane podstawą programową,
  • posiada podstawową wiedzę merytoryczną dotyczącą omówionych zagadnień objętych programem nauczania
  • zna podstawowe informacje w zakresie obowiązków religijnych
  • przejawia aktywność w czasie lekcji,
  • przynosi materiały służące do lekcji.

Ocena dostateczna:

  • nie opanował w pełni wiadomości określonych programem nauczania,
  • potrafi pod kierunkiem nauczyciela skorzystać z różnych źródeł informacji,
  • potrafi wykonać polecenia wymagające zastosowania umiejętności o średnim stopniu trudności,
  • w czasie lekcji wykazuje się aktywnością w stopniu zadawalającym,
  • ma problemy w pracy samodzielnej,
  • ma problemy z opanowaniem podstawowej wiedzy praktycznej do prawidłowego wykonywania obowiązków w zakresie fard.

Ocena dopuszczająca:

  • ma braki w wiadomościach i umiejętnościach określonych programem, ale braki te nie przekreślają możliwości jego dalszego kształcenia,
  • przy pomocy nauczyciela potrafi wykonać proste polecenia wymagające zastosowania podstawowych umiejętności,
  • biernie uczestniczy w lekcji,
  • włącza się do pracy na wyraźne polecenie nauczyciela,
  • nie wykazuje starań w celu poprawy swych praktycznych umiejętności w zakresie podstawowych obowiązków religijnych,
  • nie przynosi materiałów służących do lekcji.